18 Eylül 2023 Pazartesi

pazartesi ihsanı okula bırakıp Zeydi göz doktoruna götürdüm

​şuna 98 e bindim işe geçiyorum: saat 10 31 ihsanı okuluna Zeydi göz doktoruna götürdüm başakşehir hastanesine. 1.5 yaşında tekrar görelim dedi. Hane olsun gözünde bir sıkıntı görmedi orta kemik sivrileşince düzelir dedi. İhsan sabah yatağına işemiş. Akşam zor geçti avm mescidi çıkışı  beklediği için sinirleri gevşedi hanımın. Sonra olan oldu. Allahım sen yardım et. Neyseki çok ca öptüm kokladım iltifatta bulundum (içimden gelerek) biraz yumuşadı aramız. Bugün eve salıncak takmak için delmeye gelecekler yasin ile konuştum. Hava serinledi bu sabah güneşli de olsa 21 c ydi. Hala kisa kollu ile gidiyorum işe.

Bu ara bir korona vardandı görülmüş uzun aradan sonra Allah muhafaza buyursun bizleri. almaabab alah muroyumuşunok. 2 hafta .

11 Eylül 2023 Pazartesi

yeni ev arayışı

​11 eylül akşamı ihsanın yatağından yazıyorum . İhsan geçen hafta 3 gün2 saat deneme den sonra bugün pazartesi okulların açılmasıyla 9 ila 16 arasında anaokula başladı. İlk gün den geçen hafta hastalandı. İhsan da tek uyanıyor bizi istiyor.

Zeyd’imiz in de üst iki dişi iyice çıktı. Dişlerini birbirine sürtmeye başladı (bu annesini çileden çıkartıyor) 2 gündür iyice emeklemeye başladı. Annesi diyor ki “ ben nereye zeyd oraya emeklemek geliyor, kütüphaneyi bile karıştırmaya başladı” O da biraz hasta öksüğü var. Burunu akıyor. Ağlaması aynı.

Annem ve babamın durumları vahim Allah akıl fikir versin. İstikballerini hayırlı eylesin.

Biraz önce 1 etap ta mehtap - İsmail beyin evlerini ziyaret ettik. Dün annemizde yanımıza aldık ebruli başakşehir ziyaret ettik. Ya nasib. Havalar 1 haftadır soğudu dün pireyi kaldırıp yorgana geçtik.Geçen cumartesi Taha abinin ensardaki islam coğrafyası sunumuna katıldım. Gün boyu sürdü . Nefisti Allah ona hayırlı ömür versin.Aracımı kaporta tamire verdim. Cumartesi aldım. Beğendim. Perşembe sohbetleri imamı Azam’da bu hafta köteden sohbete dönüyor. Anneannem iyi değilmiş. Eniştemin eli yanmış yata çıkmış yarın bi arayayım. Haftaya pazartesi zeydinizin göz muayenesi var.

Yasin in muazı çıktı hastaneden yeşil gözlü diye gördük satışımsı gibi maşallah. Tv kablo tamiri üzeri bebek sevme yaptık. Furkan abinin evinde de baktık dün güzel di ama 2 aya ancak otururuz dedi Allah huzurla, sağlıkla oturtsun. İş yerinde bir değişiklik yok. 27 b kapı numarası tamamdır

30 Ağustos 2023 Çarşamba

Buruk bir akşam

muhammed zeyd anlıkYeni iş yerime devam ediyorum. bugün 16 30 civarı çoktım eve geldim. Ferdemla biraz aramız limoniydi gece de uyuyamamıştım ve dayanamadım çoktım geldim eve. Biraz konuştuk aramız ısındı. Üzerimdeki bedduamsı ağırlık birazda uykusuzluk vardı. İkindi ezanından hemen sonra namazı kaldım ve taki akşam namazı vaktinin sonuna dek.

Zilin düzenli çalmasıyla uyandım. Komşu kizı öğretmenlik için gideceğinden komşular bahçede toplanmış ferdamda oradan geliyor. Hamd olsun dinlediğim siyer tiyatrosundan mi olsa gerek namazlarımdan lezzet alıyorum. Hep böyle devam etmesini dilerim. Şuna saat 23 17 salondayım. İhsan karşımdaki Çekya’ya annesiyle uyumadı yanım geldi omzuma kafasını dayadı “baba ne yazdın diye soruyor.”baba sana da mı ütülü tutmadı, Babaa seni sev seviyorum annemi de ve Zeydi mi de” dedi 😊 ismini görünce “aa baba neden ihsan yazdın diyor, Babaa okuluna 2 eylül kaldı annem öyle söyledi ama neyse, aaa baba 2 eylül yazdın baba dediğim herşeyi yazıyorsun diyor, huzurlu bir iç çekip omzuma kafasını dayadı ve gözünü kaşıyor :) uykusu geldi :) hadi yaaaz laaan tabancamı var dediydim. Nokta ve parantezi görünce aaa sevindim dedin diyor. Meşhur hareketi cimciklemekle di di did yapıyor. Sakallarımla oynuyor. İhsan yakında okula gidecek sms geldi okulundan “ Sayin Velimiz, Okulumuzda 4,5,6 Eylul saat 10 ile 12 arasi uyum ve alistirma programi uygulanacaktir. Cocuklarimizi bekliyoruz.Guzel ve verimli bir sene gecirmek dilegiyle. B045“

Ferdamın bim de telefonu açmamam sonrasında kullandığı “değişiksin” sözü çok ağrıma gitmiş bana güvenilir olmayan insan olduğumu söylüyor diye düşünmüştüm.

Muhammed Zeyd i beşiğine koydum az önce üst dişleri kocaman ayrık ve yarısından fazlası çıktı dişlek görünüyor :)  Annesini emerken bi hayli canını acıtıyor.Zeyd çok ağlayan, ve uykusu çabuk dağılan bir çocuk ses gelince hemen uyanıyor. Bize yapışmak istiyor tırnakları uzunda dert sıkmalarıyla çiziyor ve can acıtıyor. Heh birde ayağa dik koyduğunda bir süre ayakta durabiliyor ( bu çocuk emeklemeyeler galiba :) ) Kendini ilk kez bugün yatakta kaldırıp oturur pozisyona geldiğini gördüm.

Birkaç önce perşembeyi cumaya bağlayan gece Yasinin Muaz ismini vereceklerini söyledikleri bir evlatları dünyaya geldi. Çocuğun sarılığı 14 olunca hastaneye gittiler. Sonra kanında mikrop çıktığını söyleyin çocuğu yatırmışlar. Az önce aradım konuştuk yasin epikıriz raporu alacağım. Eğer eşimin sütü kesilirse bunlarla uğraşacağın yok bir sıkıntı çıkmazsa birley yapmayacağım dedi. En son narvendeyken haberini almıştık. Akif pastal teskeresine serçe parmağını kaptırmış parmağının tırnak kısmını yitirmişti. Ne kadar üzüldük, Rabbim beterinden muhafaza buyursun bedenimiz bize emenet sahibi O. Akif akşam yatarken annem görüp üzülmesin diye odanın kaplısını kitleyip yatıyormuş. Sargıyı hızlı iyileşsin diye akşamları çıkarıyormuş.

En önemlisini sona sakladık. Eşim hamileydi birkaç gündür kanaması vardı. Safiye ebeyi aradık o d gel demiş pazartesi. gün geldi  güney hastanesind gittik  öğrendik ki  5 haftalık henüz kalbi atmaz çok sağlıklı olmayan bir keseymiş. İlaç ve iğne verdiler belki tutar diye ama olmadı nasib değilmiş. bugün düşük yaptı eşim. Hamd olsun ağrısız ve doğal oldu. Rabbim bunu da gösterdi bize. Çok şükür ki büyümeden, kalbi atmadan, hatta kendi dahi oluşmamışken kese düştü. Verende O alanda. Eşim de 2 çocuğun büyütülmesinin zorluğundan olsa gerek 3.çocuğu düşük yapmasına çok üzülmedi. Ancak ben üzüldüm. Zeyd’e arkadaş olsa, gençken çocuklarımı olsun isterim. Nasib edecek olan Allah. belki başka zamana.

7 Ağustos 2023 Pazartesi

Kayseri’ye yolculuk

Şu an Bolu Narvendeyiz Ben, ihsan, M. zeyd ve Canım eşim Ferda ile. bugün pazartesi. çarşamba günü çıkyoruz. Buraya üzsün anadolu turundan sonra geldik. Uzun ikna çabalarımız sonrasında Annemi ikna etmiş ve 24 Temmuz pazartesi akşamı 22.00 civarında çıkmıştık….O gece direk Memeleketim develi de öğretmenevine gittik. Sonraki gün sabah uzun bir yolculuğun ardından kapuzbaşı şelalelerine gittik. Bizimkiler orayı çok beğenmiş olacakii sonrası gittiğimiz yerler çok altta kaldı :) Neyseki cıvıklı güzeldi.

2. Gün Gece pis bir otelimiz sonrası diğer pis bir otelimsi de kalmak zorundaydık. elini bavullara yardıma dahi sürmeyen göbekli bir tipin otelimsi si.  Yukarı develi sivası hatun camii ve Erciyes manzaralı güzel bir seyir yerinde sabahı geçirdik. Sonrasında hızlı bir mezarlık turu ve kemalettin kere geçtik. Daha sonra mustafa amcalara geçtik zor bir ev bulmacasıydı:) Amcamalar  da kızı ayşe abla eşi ve erkek evlatları vardı. O sabah geldiklerinden yorgunlar ve uyuyorlarmış. Onları göremedik. Yengem zayıflamış ve biraz daha yüzünde yaşlılık belirmişti. Az değil 10 senedir görmemiştim memeleketi. sonra yine akşam oluverdi tekir üzeri tartıcılardan tatlı alıp kayseri Pd ye yakın bir otelde konakladık. Şehir di ve cadde kenariydı çok mutlu hissetmemiştik. …

Bugün 23 Ağustos günlerden çarşamba saat 00:19 ihsan ile Muhammetseydi yeni uyuttum bizim odamızda günlük yazmaya devam etmeye şimdi karar verdim şimdi müsait oldum bugün eşim kan testi verdi aileyi kimliğini gidip ve evladı mısın olacağı haberini kan testi ile bir kez daha teyid etmiş olduk eşimi tebrik ettim ona çiçek alacaktım ama çiçekçi açık değildi oysa incelik Edip bana defakto dan güzel krem bir gömlek aldı bunu birinci etap caminin orada bana verdi şu andan bahsedecek olursak Muhammet Seyit biraz burnu akıyor ihsan ise karnından gelen gurultulu kahkahayla fark ediyor Muhammetseydin alt iki dişi çıkmış durumda üstteki dişleri ise patlamak üzere eşim yeni evladı olacağından dolayı çok memnunum çok mutlu elhamdülillah ben ise en son maraşlıların kuyumcu kentte bulunan firmasından ayrıldım ve dört yerle görüştüm en son vizyon parkta bulunan bir iş yerine başladım bu işleri güzel elhamdülillah çalışıyorum memnunum hatta bugün bir yüzük uçurdum ancak geç bulmama rağmen olumlu tepkiler aldım ya biraz saçmalıyorum galiba olur olmaz şeylerden de bahsediyorum gece gece yakın zamanda Kayseri’ye gittik biliyorsunuz İstanbul çok nemli şu anda klimayı açmış çocukları uyutmuş olmanın rahatlığıyla klimanın altında sesli bir şekilde bu Gönlümü yazıyorum konuya geri dönelim akşam saat 9:00 civarında İstanbul’dan Aksaraya hareket ettik Gölbaşında gazi abi ve eşi ile karşılaştık oradan hızlı bir yolculukta Aksaraya ulaştık Aksaray ulaştığımızda uykusuz ve yorgunduk ben kısa bir uyku uyudum ancak eşim ve annem uyumadılar daha sonra fark edeceğim ki montu orada unutacaktım sonraki gün Aksaray’da uyandık daha sonra oradan Kayseri’ye doğru yola çıktık direk develiye geldik develide ilk günün akşamında gelir gelmez bir Civetı götürdük daha sonra develi Öğretmen evinde kaldık bir sonraki gündüz çok güzel bir güne uyandık temiz oksijenli bir gündü manzaralı bir sabahtı kahvaltımız nispeten iyiydi ancak ikinci gün öğretmen evinde kalamayacaktık ikinci gün sabah kalktığımızda direk kapuzbaşı şelaleleri‘ne doğru yola çıktık Yahya’lı üzerinden sakin bir yolculukla kapuzbaşı şelaleleri‘ne doğru 1,5 saat yolculuk başlayacaktı annemi aracı verdim annem hızlı kullanıyor ama kullanabiliyordu tebrik edilesi bir davranış tebrik edilesi bir cesaretti bu eşim ise çok daha güzel kullanıyordu arabayı uzun bir yolculuk olacaktı annem arabayı uzun sayılacak derecede kullandı ancak bir süre sonra arabayı ben devraldım tek sonra ben geçtim  daha tehlikeli yollar olacağından yolculuk şelaleleri görmemizle son buldu harika bir gündü erken gelmek çok iyiydi çünkü şelaleleri indikçe sanki sıcaklığı 10° daha azalıyordu annem tefekkür ediyor ben ise fotoğraftan fotoğrafa koşuyordum eşim çocuklarla meşguldü her zamanki olduğu gibi çok güzel fotoğraflar çekilmiştik ilk gün böylece neredeyse son buldu oradan göremediğimiz bir şelale şelaleye daha uğradık yorgun argın akşam develiye geldik ve bir Çubuklu daha yedik daha sonra otel araban peşine düştük bir otel gördük ama o otele ben girmek istedim girdim ve çok kötü olduğunu anladım daha sonra çıktık başka bir otele girdik merkezde bulunan bu otel diğerine göre iyi olsa da o da otel niteliği taşımıyordu o gün on için orada sorumlu konaklamamız oldu üçüncü gün sabah uyandığımızda develi merkezde bulunan bir Çorbacıya gittik orada çorba içtik oradan yukarı develiye çıktık yukarı devrildi buna Sivas ki hatun cami‘ne hayran kaldım oradan Erciyes manzaralı kafeye oturduk harika bir gündü uzun vaktimizi orada geçirdik daha sonra Mustafa amcam ile haberleştik amcam şu saatte gelebilirsiniz dedi ben ise onun öncesinde perihan yengegile gitmeyi tercih ettim orayla haberleştik onlarda buyrun gelin dedi onlara gitmeden önce Yusuf dedemin mezarlığına ve develi zeki dedemin evine uğrama planı yaptım

İlk önce dedemin evini ziyaret ettik daha sonra biraz aradıktan sonra sitemi mezarlığını gördük dua Edip mezarlıktan ayrıldık oradan perihan yengegile gittik selam verdik çay içtik sohbet muhabbet ayrıldık oradan Mustafa amcamgile gittik kızı Ayşe abla ve damadı oradaydı onlarlada bir sohbet ettik ve oradan da ayrıldık ve talas üzeri Kayseri merkeze doğru ilerledik bir yandan da otel otel arıyorduk Kayseri merkezde bulunan bir otele doğru yola çıktık talasta develideki öğretmenimdeki ablanın tavsiyesine uyarak tatlı yedik ve sonunda Kayseri merkeze ulaştık orada güzel bir otelde konakladık uyuyacam evet eşim geldi ve günlük kısa bir ara uyku vaktim de geldi yarın iş var….

25 Nisan 2020 Cumartesi

Bir rmzn gecesi

Ramazanın 2. günü geçti 3. güne bağlayan gece saat 02. 17 de telefon notlarımi kurcalarken birden kensimi blokta günce yazarken buldum.

Koronavirüs Kovit 19 (pandemi) günlerinden geciyoruz. 4 günlük sokağa çikma yasağının (kısmi yasak, firinlar açık 14.00 a kadar marketler açık) son gününe uyanacağız. İhh da kumanya dağıtimlari yaptim bugün. Kac zamandir haber bültenlerini takip etmemek iyi birşeymiş. Biraz olsun psikolojik olarak ilerleyiş kaydetmemis oldum. (bu kelimeyi özellikle seçtim)

Y. odasındayim. eşim ve evladim uyuyorlar. Bir ilk bahar günü. Mor salkimlar ilcemizde büyümüş. Güzel kokularını saçıyorlar. Namazlarimi, okumalarımı, dilimi, uykularimi ve davranışlarimi rayina oturma cabam sürüyor. Negatif dönüşleriyle karşılaşmıyor değilim.

Oglum ihsan sanırım 10 ayi bitirdi 11 ayina girecek. (şuan beşıkte uyuyor) alt iki ve üst 4 dişi çıkti. alt diger dişlerinin birinin ucu ufaktan görünüyor. Karınca kadar cevik bir emeklemesi var. Yürümesine ramak kaldi diye biliriz. Tutmadan 2 adim yüruyüp, saniyelerce desteksiz ayakta durabiliyor. Mımmmmıh, adaaa adaa, kelimeleriyle seviyoruz.

Eşim... Güzel bir diyete başladı. karalı ve spor destegiyle diyetini sürdürüyor. İradesi sağlam Maşallah. Bu aralar biraz aramız limoni. Acaba diyorum cicim aylari geçti ondanmı diyorum, tani bu kendi kendimi kandirmaca biliyorum. Benim ona  onun bana yanlis gelen üslup, davranış ve alışkanlıklari var. Benimkiler malum (koca yerine konmak) bunu yapmiyor degil tabi. Ama benim beklentimi karşılamiyor. Belkide yapmadigim seyi bekliyorumdur. Saygı, hürmet, sözde yumuşaklık, anlayış, ilgi, güler yüz, fedakarlık.... Aaa ben bunlari tam yapmiyorum galiba evet.  O nedenle kendimi duzeltmeliyim. Evet Evet empati yapinca bu çıkıyor. 2+2 4 oldugu gibi net. Her neyse sonuc olarak ben bu aralar çabuk affet(de)meme, içerleme, karşıdan özür beklemeye başladim. Bende yoğruluyordum. Hatta aldigim yeni kitabi (veba) bana sorarsan aile içi yardimlarimdan yavas okuyordum. -kendime suç bulmuyorum ilginc- Ama asil mesele eşimin halledemedigi bazi sorunlar vardi. Bendr onlari halletmesine yarsimci olmuyor bana göre olamıyordum. Bir sıkıntilari vardi galiba benim icerisinde buyudugüm kültürün evlilik hayatima yansimalari onda şoka neden oluyordu. doğum sonrasi yasananlarda bunlaro hep kaşiyor galiba. Bence bir aile danışmanına  gitmeden bu tekrar edecek. Ben onu seviyorum. sevgimde hic azalma yok aksine artma var. ama bu olaylar birbirimizi yıpratmamiza neden oluyor var kötü yönümüze birbirize karşi açıga çıkartiyor. böyle olsun istemiyorum. "biraz düşün, bir şeyi 2 kez söyletme, ayaginla oynama, kilozetin kapağını kapat, perdeleri acik tutma, saçın kokuyor, anlayışsızsın, adaletsizsin, söylediklerinle yaptiklarin birbitini tutmuyor, keske evlenmeseydim, hiç evledigimiz gibi değilsin, lavaboda bekleme, telefonla oynama lavaboda" evet haklı.

İhsan ağladi ve yazmaya ara verdim az önce. Agliyordu (öksürük gibi başlamayan ağlamadan) ama ben sinirlenmiştim. benimkide is işte rahatim bozul du ya.

Neyse devam. Ramazan günü vürüsten evde kılmak durumunda kaldığımız teravih namazını daha hic kilmis değilim. Eşimi davet edemiyordum teravihe. teravihe davet etmek yatsıya davey etmek gibi. O istemiyor camaatle kilmak. ben bir süredir teklif etmeksizin tek kılıyorum yatsıyı. o nedenle teravih kılmadık ailecek birlikte.

Keşke o "hep aynı şeyleri söyletiyorsun, hic dülme yok, hep kendini hakli çıkartan sözler kuruyorsun, her şeyimi eleştiriyorsun" dedigi konularda cidden kendimi çok üzdüğumu (kafama taktiğımı) ve üzup yıpratınca modumun düştügünü ve ona bırak artik kendime faydam dokunamayacak hale geldiğimi bilse (anlasa) ben de ne yapiyorum kendimi yıpratmamak icin kaçış ve yokmuş gibi "taktiği" uyguluyorum. Ama buliyorum bu yasadıklarimiz invir cekirdegini doldurmayacak dertler. biz büyutuyoruz belkide. Neyse kafam karıştı... Sonuç olarak seviyorum.  Korkuyorum ona birsey olmasindan. Depremden vs korkuyorum. O da bugun davlumbazdaki kuştan korkusunu iletmisti. ben ise onun bu halini cok seviyor be öylesine masumca görüyorumki...

Bu kadar. Saat 3.12 sahur icin kurdugumuz alarmlar birazdan calar. Güzel gunler eskiden andığımız ani olmasin bu günlerimiz ve yarinlarimizda güzel olsun istiyorum.

He bide galiba kendimi yetiştirmedigim sürece (disipline olmuş bir okuma, ibadet) pişmanliklar ve ic sızılarım hic dinmeyecek.

SONBAHARA MERHABA

Seninle geçireceğim mevsimlere,sonbahara merhaba.

Bir ağaçtan kaldırımlara dökülen yapraklar gibi huzur yağsın betonlaşmış kusurlarımıza;
sararmış, solmuşcasına değil!
Yürek iklimlerimiz rahmet yağmurlarıyla sırılsıklam etsin bizleri.
Seherin esintisi çölde kavrulan dertlerimize bir serinlik versin.
Caddelerde uçuşan çerçöp olsun hatalarımız. Gecenin zifiri karanlığında çakan şimşekler gibi aydınlatsın sevgimiz etrafı.

Sonra yarsız kalmış ellerimizin hasretini bir kar soğuğu dindiriversin.
Göz alıcı rengiyle kar gibi ışışıl parıldasın gözlerin.
Sevdiğimm...Sevdiğim...
Sonra birlikte kurduğumuz yuvamıza cemreler düşsün.
Nidâmız olsun geleceğe! Toprağın yeşerdiği gibi yeşersin yuvamız.

Sonra yaz sıcağının aksine gölgemizde serinleyelim.
Doğayı ısıtan güneş, geceleyin doğan ay gibi...