30 Ağustos 2023 Çarşamba

Buruk bir akşam

muhammed zeyd anlıkYeni iş yerime devam ediyorum. bugün 16 30 civarı çoktım eve geldim. Ferdemla biraz aramız limoniydi gece de uyuyamamıştım ve dayanamadım çoktım geldim eve. Biraz konuştuk aramız ısındı. Üzerimdeki bedduamsı ağırlık birazda uykusuzluk vardı. İkindi ezanından hemen sonra namazı kaldım ve taki akşam namazı vaktinin sonuna dek. 

Zilin düzenli çalmasıyla uyandım. Komşu kizı öğretmenlik için gideceğinden komşular bahçede toplanmış ferdamda oradan geliyor. Hamd olsun dinlediğim siyer tiyatrosundan mi olsa gerek namazlarımdan lezzet alıyorum. Hep böyle devam etmesini dilerim. Şuna saat 23 17 salondayım. İhsan karşımdaki Çekya’ya annesiyle uyumadı yanım geldi omzuma kafasını dayadı “baba ne yazdın diye soruyor.”baba sana da mı ütülü tutmadı, Babaa seni sev seviyorum annemi de ve Zeydi mi de” dedi 😊 ismini görünce “aa baba neden ihsan yazdın diyor, Babaa okuluna 2 eylül kaldı annem öyle söyledi ama neyse, aaa baba 2 eylül yazdın baba dediğim herşeyi yazıyorsun diyor, huzurlu bir iç çekip omzuma kafasını dayadı ve gözünü kaşıyor :) uykusu geldi :) hadi yaaaz laaan tabancamı var dediydim. Nokta ve parantezi görünce aaa sevindim dedin diyor. Meşhur hareketi cimciklemekle di di did yapıyor. Sakallarımla oynuyor. İhsan yakında okula gidecek sms geldi okulundan “ Sayin Velimiz, Okulumuzda 4,5,6 Eylul saat 10 ile 12 arasi uyum ve alistirma programi uygulanacaktir. Cocuklarimizi bekliyoruz.Guzel ve verimli bir sene gecirmek dilegiyle. B045“

Ferdamın bim de telefonu açmamam sonrasında kullandığı “değişiksin” sözü çok ağrıma gitmiş bana güvenilir olmayan insan olduğumu söylüyor diye düşünmüştüm.

Muhammed Zeyd i beşiğine koydum az önce üst dişleri kocaman ayrık ve yarısından fazlası çıktı dişlek görünüyor :)  Annesini emerken bi hayli canını acıtıyor.Zeyd çok ağlayan, ve uykusu çabuk dağılan bir çocuk ses gelince hemen uyanıyor. Bize yapışmak istiyor tırnakları uzunda dert sıkmalarıyla çiziyor ve can acıtıyor. Heh birde ayağa dik koyduğunda bir süre ayakta durabiliyor ( bu çocuk emeklemeyeler galiba :) ) Kendini ilk kez bugün yatakta kaldırıp oturur pozisyona geldiğini gördüm.

Birkaç önce perşembeyi cumaya bağlayan gece Yasinin Muaz ismini vereceklerini söyledikleri bir evlatları dünyaya geldi. Çocuğun sarılığı 14 olunca hastaneye gittiler. Sonra kanında mikrop çıktığını söyleyin çocuğu yatırmışlar. Az önce aradım konuştuk yasin epikıriz raporu alacağım. Eğer eşimin sütü kesilirse bunlarla uğraşacağın yok bir sıkıntı çıkmazsa birley yapmayacağım dedi. En son narvendeyken haberini almıştık. Akif pastal teskeresine serçe parmağını kaptırmış parmağının tırnak kısmını yitirmişti. Ne kadar üzüldük, Rabbim beterinden muhafaza buyursun bedenimiz bize emenet sahibi O. Akif akşam yatarken annem görüp üzülmesin diye odanın kaplısını kitleyip yatıyormuş. Sargıyı hızlı iyileşsin diye akşamları çıkarıyormuş. 

En önemlisini sona sakladık. Eşim hamileydi birkaç gündür kanaması vardı. Safiye ebeyi aradık o d gel demiş pazartesi. gün geldi  güney hastanesind gittik  öğrendik ki  5 haftalık henüz kalbi atmaz çok sağlıklı olmayan bir keseymiş. İlaç ve iğne verdiler belki tutar diye ama olmadı nasib değilmiş. bugün düşük yaptı eşim. Hamd olsun ağrısız ve doğal oldu. Rabbim bunu da gösterdi bize. Çok şükür ki büyümeden, kalbi atmadan, hatta kendi dahi oluşmamışken kese düştü. Verende O alanda. Eşim de 2 çocuğun büyütülmesinin zorluğundan olsa gerek 3.çocuğu düşük yapmasına çok üzülmedi. Ancak ben üzüldüm. Zeyd’e arkadaş olsa, gençken çocuklarımı olsun isterim. Nasib edecek olan Allah. belki başka zamana. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder